My všichni, kdo se pohybujeme na internetu, už dávno dobře víme, k čemu tu slouží weby. Přece k tomu, aby předávaly to, co na ně někdo uloží, těm ostatním, a aby tím zprostředkovávaly to, co jejich majitelé a provozovatelé zprostředkovat potřebují.

Všichni tu pak také víme nebo si aspoň logicky odvodíme, že má-li být zmíněného úkolu dosaženo, musí se weby těšit dostatečně vysoké návštěvnosti ze strany těch, jimž jsou určeny. Že sem prostě musí zavítávat ti, kdo chtějí využít zdejší nabídku, a to bez ohledu na to, co přesně se zde nabízí.

hledání na netu

A co bychom zřejmě měli vědět, ovšem možná o tom leckdo neví, je skutečnost, že ne všechny weby se těší takové pozornosti publika, jaká by byla žádoucí. Prostě na ně nezavítává dost lidí, kteří by využili to, co se zde využívat má.

A docela dost lidí neví, jak toho dosáhnout v případech, kdy se takový web přízni veřejnosti netěší. Když si leckdo z provozovatelů webů všimne, že mu sem lidé nechodí, neví, co si s tím počít. Může sice leccos vyzkoušet, ale výsledky jsou vesměs tristní. Tedy do doby, než dotyční zjistí, že existuje i Google SEO. Tedy optimalizace pro zmíněný internetový vyhledávač, případně pro vyhledávače další.

notebook na stole

Předností takové optimalizace je skutečnost, že se touto dají ovlivnit výsledky vyhledávání s využitím právě internetových vyhledávačů, jež se značnou měrou podílejí na sledovanosti jednotlivých internetových prezentací. Lidé sem totiž zadávají pojem, který potřebují na internetu nalézt, a v mžiku se jim dostane celé dlouhé řady odkazů, kde se dá dotyčná věc najít. A tito pak obvykle kliknou na prvních pár odkazů a stačí jim to. Na ostatní odkazy už se pozornosti nedostane.

A proto je optimalizace, která dokáže protlačit odkaz na určitý web ve vyhledávačích na ideální pozici, tam, kde ho všichni najdou a otevřou, důležitá, ba leckdy přímo nezbytná.